Haleakala en Humuhumunukunukunukuapuaa

30 juli 2017 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

Aloha!

29 juli gingen we op weg naar het Haleakala national Park. De Haleakala is een slapende vulkaan die voor het laatst in 1790 is uitgebarsten. De top ligt op ongeveer 3000 meter hoogte dus het was een hele klim (met de auto, dat dan wel weer).

Maar voordat we dit gingen doen brachten we eerst een bezoekje aan Hookipa Beach Park, waar de pro's surfen. Dat zag er indrukwekkend uit.

Hoopika Beach

Daarna dus de berg op. Na ongeveer een miljoen haarspeldbochten waren we er. Maar het was de moeite waard. Wat een prachtig uitzicht! (zie de foto's). We hebben nog even gewacht of de vulkaan misschien wilde uitbarsten, maar dat deed hij helaas niet.

Haleakala crater

30 juli. Na een tourdagje weer een rustig aan dagje. Het is vandaag behoorlijk warm dus het strand lijkt wel een goed plan. We besloten weer naar Makena Big Beach te gaan. De naam zegt het al: een groot (en mooi) strand. Tot onze verbazing waren de golven aanzienlijk hoger dan de vorige keer dat we hier waren. Helaas te hoog voor Nick om het water in te gaan, maar wel spectaculair. Nadat we wat heen-en-weer geslingerd waren, gingen Michel en ik nog even snorkelen. Wederom de prachtigste vissen gezien, waaronder de Humuhumunukunukunukuapuaa.

Humuhumunukunukunukuapuaa

Morgen willen we de "Road to Hana" gaan doen. Een flinke tocht dus vroeg opstaan!

1. Renie:
    1 augustus 2017
    Dit verslag had ik nog niet gelezen. Dus toch die tocht gemaakt waar Arjan het over had met die honderd haarspeldbochten. Prachtig. Dus die vis heet inderdaad ...... Zal een prachtig boek worden als jullie terug zijn.
  2. Arjan:
    1 augustus 2017
    Ha, dat ziet er allemaal prachtig uit. Ik ben benieuwd of jullie zonder wagenziek te worden in Hana zijn aangekomen en of jullie daar nog naar die mooie waterval zijn gelopen! Veel plezier en liefs van Arjan en Simone