Big Island Tour

6 augustus 2017 - Keaau, Hawaii, Verenigde Staten

Na onze aankomstdag op de Big Island besloten we een rust dagje te houden en te genieten van ons eigen huisje met zwembad. Heerlijk even een boekje lezen en de directe omgeving rondom ons verblijf te verkennen. Pa en ik (Mich) besloten naar de zee te gaan kijken aangezien deze ongeveer een kilometer hiervandaan is. Dit was nog niet zo gemakkelijk omdat er geen echt strand is maar aleen rotskust. Ontzettend mooi om te zien is dat deze rotskusten onstaan zijn door gestold lava. Dat is goed te zien aan de vormen die in de rotsen staan.

lava

's Avonds gegeten in het dorp Pahoa bij een gezellig restaurant met wederom live muziek.

eten bij Kaleo's in Pahoa

Na het eten besloten we nog naar een plek te rijden waarvandaan eventueel lava gezien kon worden. We zagen in de verte een lichtpuntje dus niet heel bijzonder maar hopelijk een voorproefje van wat er nog komen gaat!

Gisteren (5 augustus) hebben we een kleine tour gemaakt door de big island. Allereerst de Rainbow Falls. Bij deze watervallen kunnen regenbogen worden gezien. Helaas was het bewolkt maar de waterval was prachtig! Daarna naar de 'Boiling Pots'. Door erosie heeft de rivier daar allerlei vormen in de rotsen gemaakt. Zo ook ondergronds waardoor het water door gaten zo nu en dan uit de rotsen spuit (vandaar de naam Boiling pots). Na de pots zijn we naar Hilo, de hoofdstad van de big island, gereden om even een kop koffie te drinken en te genieten van de Japanse steentuinen.

Japanse steentuin

Daarna nog even wezen snorkelen met de hoop nog een paar schildpadden te spotten. Dat was helaas niet gelukt maar toch een paar mooie scholen met grote tropische vissen gezien. 's Avonds weer terug naar het dorpje Pahoa waar we heerlijk gegeten hebben bij de plaatselijke Italiaan.

Vandaag gaan we naar het Volcanoes National Park waar we hopen stromend lava te zien. We houden jullie op de hoogte!

1. Nick:
    6 augustus 2017
    Leuk verhaal Mies!
  2. Taco Bakker:
    7 augustus 2017
    Top!
  3. Renie:
    7 augustus 2017
    Is sluit me aan bij de vorige personen. Heel leuk verhaal. Geeft goed weer wat jullie allemaal doen en zien. Ben benieuwd of jullie nog stromende lava zullen zien.
  4. Solita:
    9 augustus 2017
    Ook ik sluit mij hierbij aan!
    Schildpadden spotten kan ook altijd nog bij ons;-).