Road to Hana en meer

1 augustus 2017 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

31 juli was het dan zover. We gingen op weg om de legendarische Road to Hana tocht te maken. Deze tocht is zo zwaar dat je na afloop een t-shirt kunt kopen met: Road to Hana survivor. 619 bochten en 58 one-way bruggen. Dat stond ons te wachten. Maar ook; prachtige jungles, watervallen en spectaculaire vergezichten.

Tropisch regenwoud

De Road to Hana is niet speciaal voor toeristen gemaakt, dus je auto parkeren was wel een probleem. Maar we hebben een mooie hike door de jungle gemaakt, we hebben eucalyptusbomen gezien en prachtige watervallen.

Tropische eucalyptusboom

Hana zelf is niet zo bijzonder, maar er is wel een fenomenaal Red Beach dat alleen te bereiken is via een extreme hike. Helaas lukte dat niet helemaal, maar de vergezichten waren fantastisch. Toen we terugkwamen hadden we een bon gekregen van de plaatselijke bromsnor omdat de neus van de auto de verkeerde kant op stond. pfffffffffff.

Hike naar Red Beach

Al met al een hele bijzondere ervaring. En niemand is wagenziek geworden!

In de avond wilden wij bij 808 bistro gaan eten, alleen was het restaurant al vervroegd gesloten. We kregen bonnen voor een gratis dessert, dus we besloten om de volgende dag daar te eten. Uiteindelijk hebben we verderop bij een Thai gegeten, waar Michel geen alcohol mocht drinken omdat hij geen ID mee had (hahaha). De service was erg matig, maar het eten was OK.

De volgende dag gingen we meteen naar een ander strand waar we gezwommen en gesnorkeld hebben. Toen we weer terug waren was het alweer vrij laat, dus werd er nog even naar zonsondergang gekeken. Daarna gingen wij terug naar 808 bistro, waar we een gratis dessert tegoed hadden. Er zat helemaal niemand anders in het restaurant, dus kennelijk loopt het niet goed daar. Het eten was daarentegen wel erg goed, en het gratis dessert was ook lekker. Helaas hadden we wel steeds het gevoel dat ze ons weg wilden hebben, maar wel lekker gegeten.

Dit verhaal is geschreven door Taco en Nick.

1. Renie:
    2 augustus 2017
    Wat een avonturen weer. Het lijkt wel of de foto's eerder op jullie blog staan dan de verhalen. Gisteren hebben wij al de foto's gezien en vandaag staat het verhaal er op. Jullie bekeuring lijkt wel op dat verhaal van Ar en Simone op Bali. Die werden aangehouden en kregen en bon omdat ze hun richtingaanwijzer niet aangedaan hadden toen ze werden aangehouden. Nou Mich dat was dus een geheelonthouders dag. Morgen alweer naar het volgende eiland. Gaat hard he.
  2. Gerda:
    2 augustus 2017
    Wat een leuk verhaal weer, ha ha. Maar jullie gaan nog steeds lekker. Genieten maar. Xx
  3. Taco Bakker:
    3 augustus 2017
    Foto's zijn makkelijker te plaatsen dan verhaaltjes. Dus die zijn inderdaad meestal eerder.
  4. Dieneke:
    4 augustus 2017
    Hoi Taco, Michel en Nick, het ziet er allemaal fantastisch uit. Het lijkt mij ook heel mooi om daar te snorkelen.
    Geniet van jullie derde week!!
    Doei
  5. Dieneke:
    4 augustus 2017
    Prachtige foto's het lijkt op een droom-reis! En hoe warm is het zeewater?
    Hier alles ok. Gisteren even een storm maar die ging snel voorbij.
  6. Solita:
    6 augustus 2017
    Ziet er top uit guys!
    Magnum al tegengekomen? ;-)
    In de tegengestelde richting parkeren wordt alleen in Nederland gedoogd. Ook in Duitsland krijg je hier een bekeuring voor (waren wij overigens niet ha, ha, ha).
    Veel plezier nog en neem even wat mooi weer mee terug naar Nederland! xxx