O'ahu ontdekkingstochten

23 juli 2017 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Aloha!

Gisteren 22 juli was onze eerste volle dag op Hawaii. Dus we gingen er gelijk vol in met een hike naar de top van een uitgebluste vulkaan, de Diamond Head Crater. Het was een stevige klim en met 30+ graden best zwaar, maar het uitzicht was het zeker waard. Hierna vertrokken we voldaan naar het strand, maar dat viel nog niet mee, aangezien ze hier vergeten zijn parkeerplaatsen te maken. Uiteindelijk kwamen we bij een mooie baai uit. We moesten wel verplicht een film kijken over de wildlife hier, Boring! We willen zwemmen! Nou ja na de film konden we dan eindelijk naar het strand en lekker zwemmen. Bleek dat je hier ook fantastisch kon snorkelen. Wat een prachtige vissen!  Kortom een geslaagde dag.

Zondag 23 juli was het tijd voor een wandeling door Chinatown Honolulu. We hebben over de markt gelopen waar verse vis, fruit en vlees wordt verkocht. Erg mooi om te zien en zelf hebben we ook nog wat dragon fruit gescoord. Onze weg vervolgde zich naar het Kamehameha I beeld: een oude Hawaiiaanse koning. Deze koning wordt nog steeds vereerd, er worden jaarlijks bloemen om het beeld gehangen, omdat hij de verschillende Hawaiiaanse volkeren bij elkaar heeft gebracht tot één koninkrijk. Nick vond het vooral interessant omdat het gebouw achter het beeld wordt gebruikt in de serie Hawaii five-o (zie de nieuwe Facebook profielfoto van Nick, en geef een like!). Na onze avonturen in downtown en chinatown Honolulu even snel wat boodschappen gedaan om vervolgens weer het strand op te zoeken. Dit deden we bij Kailua Beach, wat verkozen is tot nummer 1 beach van de USA. Heerlijk strand met lekker warm water! Daarna terug naar het huisje en lekker eten gemaakt.

1. Renie:
    24 juli 2017
    Leuk om weer wat van jullie te horen. Wat een prachtige foto's.
    We dachten dat Michel aan het koken was, maar bij nader inzien was dat in een restaurant. Maar jullie zullen ongetwijfeld hele lekkere dingen kunnen kopen en klaarmaken. Leuk dat jullie gesnorkeld hebben. We hebben het maar 2 keer in ons leven gedaan maar de herinnering blijft. Al die prachtige vissen. Is er ook koraal?
    Letten jullie wel een beetje op Nick zijn knie , zelf doet hij het vast niet. Hij had tenminste niet iets om zijn knie bij de hike.
    Hier is het weer omgeslagen. Niet meer warm en enorme hoosbuien. Maar af en toe schijnt ook de zon en dan is het weer lekker.
    Liefs
  2. Taco Bakker:
    25 juli 2017
    Er is hier veel koraal, en vissen zoals op Roatan.
    Nick let zelf ook goed op hoor. We doen heel voorzichtig.
  3. Renie:
    25 juli 2017