Tour de Oahu

25 juli 2017 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Aloha! Mahalo!

Maandag 24-7.

Vandaag naar een boeddhistische tempel geweest (zie foto's). Door de speciale gong te luiden word je helemaal zen, dus dat hebben we maar even snel gedaan. Daarna een wierrookje aangestoken bij de gouden Boeddha, en door de Japanse tuin gelopen. Erg mooi allemaal.

We besloten langs de kust te gaan rijden en af-en-toe bij een leuk strandje te stoppen. Nou leuke strandjes genoeg! Hier aan de noordkant van het eiland is het een stuk rustiger dan in Waikiki, en eigenlijk veel mooier. We hebben heerlijk gezwommen, alleen begon het ineens gigantisch hard te regenen. Nou ja nat waren we toch al, en koud is het niet.

Er zitten hier veel surf-dudes dus we gingen lunchen in een surf-dude shack. En omdat we er toch waren, even kijken naar de pro's in de hoge golven (die in deze tijd van het jaar niet zo heel hoog zijn).

Dinsdag 25-7.

Tijd voor cultuur! Eerst een bezoekje aan de Aloha Tower, een monument uit 1926. Vanaf het observation deck heb je een fantastisch uitzicht over Honolulu. Daarna een kopje koffie en door naar st. Andrew's Cathedral en het Hawaii State Art Museum. We doen het rustig aan en genieten van al het moois om ons heen.

Tenslotte een heerlijk diner gehad bij een leuk restaurant. De tijd vliegt voorbij. Morgen weer een dagje strand.