Laatste dagen van de reis

12 augustus 2017 - Monnickendam, Nederland

Aloha! Als ik dit schrijf zijn we weer thuis in Monnickendam. Wat voorafging:

dinsdag 8 augustus:

Na de lange autorit van maandag was het tijd voor een beetje relaxen bij het zwembad. Tegen het eind van de middag gingen we naar de "Tidal Pools". Dit zijn een soort bassins in de oceaan waar je heel goed kunt snorkelen.

Tidal pools

Het zit er vol met koraal en tropische vissen. Echt een paradijsje onder water.

Na het snorkelen gingen we eten bij de plaatselijke Thai. Het was weer "bring-your-own-alcohol", een beetje vreemd concept wat hier veel voorkomt. Het restaurant schenkt geen wijn, maar je mag wel je eigen fles meenemen. Echter: Michel moest wel eerst zijn id laten zien voordat hij zijn eigen fles mocht nuttigen.

Ning Thai

Woensdag 9 augustus:

Vandaag staat een toertje naar de Hawaiian Botanical Gardens op het programma. Een stukje jungle dat toegankelijk is gemaakt met paden en waar heel veel verschillende planten en bomen voorkomen. Echt prachtig.

orchidee in Hawaiian Botanical gardens

Eerst reden we de "Scenic route". Net zo mooi als de "Road to Hana" op Maui. En wat een prachtige kust.

prachtige kust

Oh ja. Vandaag gingen we ook nog even de Naha Stone verplaatsen. De legende zegt dat wie dat voor elkaar krijgt koning van Hawaii zal worden. King Kamehameha deed het en werd inderdaad koning. Ons lukte het helaas niet.

Naha stone

Donderdag 10 augustus:

Tijd om te vertrekken naar Seattle. We waren mooi op tijd op de rustige luchthaven van Hilo, waar vrijwel alleen maar naar Honolulu gevlogen wordt.

weinig keuze op Hilo airport

In Honolulu was het snel overstappen en doorvliegen naar Seattle. Een vlucht van zo'n zes uur, maar door het tijdverschil kwamen we pas half elf 's avonds aan. Daar besloten we snel even een burgertje te eten en dan onze koffers op te halen. Dat bleek niet zo slim te zijn, want een overijverige medewerker van Hawaiian Airlines had onze koffers van de band gehaald en achter slot-en-grendel gedaan. Na ruim een uur vragen en bellen kwam er eindelijk iemand opdagen om onze koffers te bevrijden en konden we naar het hotel (5 minuten lopen) waar we rond twaalf uur aankwamen. De wekker zou de volgende ochtend al om kwart voor zes afgaan, dus het werd een kort nachtje.

Vrijdag 11 augustus:

Het werd inderdaad een kort nachtje. Kwart voor acht 's morgens vlogen we van Seattle naar Dallas. Het was een gezellige vlucht van 4 uur met prima personeel aan boord.

Daarna weer overstappen voor de ruim 9 uur durende vlucht naar Amsterdam. Dat klinkt lang, maar de meeste tijd hebben we geslapen. Prima dus!

Zaterdag 12 augustus:

We zijn geland in Nederland. Ons avontuur is weer voorbij.

Mahalo Hawaii voor de 3 prachtige en onvergetelijke weken.

1. Renie:
    12 augustus 2017
    En nu weer in een regenachtig nederland. Ik hoop dat jullie nog heel lang kunnen nagenieten van deze reis.
  2. Gerda:
    12 augustus 2017
    Welkom thuis, we hebben jullie gemist. We spreken jullie snel
  3. Dieneke:
    12 augustus 2017
    Het ziet er fantastisch uit daar.
    Welkom thuis en nu maar weer in het ritme komen en vooral nagenieten.
    De foto's zijn prachtig
    Dieneke